Podstawy fotografii architektury
7 wskazówek dotyczących fotografowania w podróży, aby uzyskać wspaniałe zdjęcia w podróży
Podróże to jeden z najpopularniejszych tematów dla wszystkich fotografów. Dzięki nowym lokalizacjom i mnóstwu wolnego czasu to naturalne, że większość z nas robi więcej zdjęć na wakacjach niż w pozostałej części roku, dlatego stworzyliśmy specjalną listę najlepszych aparatów podróżniczych, które pomogą Ci zdobądź te niezapomniane zdjęcia. Ale co składa się na wspaniały obraz z podróży? Oto siedem zdjęć z kategorii podróży w konkursach magazynu Digital Camera 2018 Young Photographer of the Year i Photographer of the Year, które przykuły naszą uwagę - i które obecnie walczą o nagrody o wartości 12 000 GBP w ofercie. Każda z nich zawiera świetną wskazówkę lub technikę, której możesz użyć, aby ulepszyć własne zdjęcia z podróży.
A teraz, gdy pierwsze zgłoszenie jest darmowe w konkursie na Młody Fotograf Roku, nie ma wymówki, by nie wziąć udziału.
1. Pomyśl o pierwszym planie
Jednym ze sposobów, aby Twoje zdjęcia znanych miejsc wyglądały inaczej niż zdjęcia następnego fotografa, jest poszukanie tego, co umieścić na pierwszym planie zdjęcia. Nie skupiaj się tylko na tym, co widzisz w oddali - znajdź kąt, który da Ci coś innego do umieszczenia z przodu ramy. W ten sposób możesz skończyć z wybranymi ujęciami lokalizacji, które wyglądają znacząco inaczej. William Blatch dobrze wykorzystał tę technikę podczas podróży po Nowej Zelandii. Wyspa Paratahi to naturalny punkt centralny dla zdjęć wykonanych na malowniczej plaży Karakare… ale to drewno dryfujące na brzegu morza zamienia to w piękną kompozycję z długim czasem otwarcia migawki, wykonaną aparatem Olympus E-M5 Mark II.
2. Pokonaj tłumy
Niestety dla fotografów najbardziej fotogeniczne lokalizacje podróży są również najpopularniejsze. Aby więc zrobić ujęcie, które nie jest pełne innych turystów, musisz starannie zaplanować zdjęcia - i uzbroić się w cierpliwość. Warto postarać się dotrzeć do miejsc, które trzeba zobaczyć wcześnie rano, zanim pojawią się tłumy…. Lub poczekaj do późna, aż wrócą do swoich hoteli. Ale pomyśl dwa razy, żeby wyciąć ze swoich zdjęć wszelkie oznaki życia… To zdjęcie słynnej ścieżki prowadzącej do świątyni Fushimi Inari Shinto w Kioto w Japonii wydaje się, po raz pierwszy, pozbawione ludzkiego życia. Ale spójrz uważnie na zdjęcie Marco Tagliarino, a zobaczysz w oddali samotnego podróżnika - co pomaga nadać poczucie skali czerwonym bramom wyznaczającym ścieżkę.
3. Szukaj wysoko (i nisko)
Świetną sztuczką służącą poprawie widoku na rzeczy jest znalezienie podwyższonego widoku swojej lokalizacji. To dosłownie daje inną perspektywę na stronę. Jest to technika, która została wykorzystana na tym zdjęciu wykonanym przez Alexa Lobo podczas podróży do Peru. Patrząc z sąsiedniego zbocza, widać skalę i kształt mis solnych wyraźniej niż z bliska. Szukaj struktur stworzonych przez człowieka, takich jak budynki, lub naturalnych, takich jak wzgórza, które pozwalają na podniesienie aparatu. Nie zapominaj, że możesz również uzyskać nowe spojrzenie na rzeczy, schodząc nisko - kładąc się na ziemi, jeśli to konieczne, w poszukiwaniu oryginalnego punktu widzenia.
4. Złota godzina
Jeśli jesteś w miejscu na krótki pobyt, nie zawsze łatwo jest zrobić zdjęcie w najlepszym świetle. Jednak zawsze stara się upewnić, że jesteś w przyzwoitym miejscu do robienia zdjęć o zachodzie słońca… i miej nadzieję, że ci się uda ze światłem! Jeśli zauważysz fantastyczną lokalizację o innej porze dnia w pobliżu miejsca, w którym się zatrzymujesz, zawsze warto zanotować, aby pod koniec dnia zwrócić je. Ten wrak statku na Cyprze jest świetnym punktem centralnym do robienia wakacyjnych zdjęć morskich - ale to właśnie zachód słońca sprawił, że fotografka Elena Paraskeva stała się czymś wyjątkowym.
5. Kolor lokalny
Podróżujesz nie tylko po to, by zobaczyć zabytki, ale także po to, by poznać nowych ludzi i poznać nowe kultury. Upewnij się, że sfotografujesz mieszkańców i ich zwyczaje na swoich zdjęciach, aby mieć pewność, że wrócisz z różnymi widokami z wakacji. Wycieczka do Chin nie jest dla fotografa kompletna bez wizyty na niesamowitych górskich szczytach prowincji Guangxi - ale jak pokazuje ten doskonały portret Roba Howartha, główną atrakcją okazują się miejscowi rybacy kormoranów.
6. Robisz własne szczęście
W przypadku fotografii podróżniczej potrzebujesz odrobiny szczęścia, aby znaleźć się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Ale zawsze są sposoby, aby skumulować szanse na swoją korzyść! Wycieczka na Islandię nie gwarantuje zobaczenia zorzy polarnej - ale jeśli masz okazję zobaczyć ten spektakularny pokaz naturalnego światła, opłaca się być w miejscu, które daje ciekawy widok na pokaz. Dla Toma de Waarta ten amerykański samolot DC3 był idealnym miejscem do polowania na zorzę polarną - i tym razem został sowicie wynagrodzony za swoje wysiłki.
7. Nie zapomnij o rodzinie
Zapalonym fotografom łatwo jest tak pochłonąć fotografowaniem nowych rzeczy, które widzą na wakacjach - i zapomnieć o swoich towarzyszach podróży. Możesz jednak umieścić je w swoim świątecznym albumie bez konieczności uciekania się do migawek pieszych lub chorych autoportretów. To proste ujęcie zrobione przez Alana Godfreya na jego Apple iPhone 5s nie tylko przedstawia wspaniałe doświadczenia z wczesnych lat młodego podróżnika, ale także pokazuje, że w czasie wakacji podróż może być tak samo przygodą, jak celem podróży.
Do 20 listopada możesz wziąć udział w kategorii podróżniczej `` W drodze '' w konkursach Fotograf Roku 2018 i Młody Fotograf Roku do 20 listopada na stronie
Nagrody
Zwycięzca kategorii open travel otrzyma kopię programu do edycji zdjęć Affinity Photo, skoroszyt fotograficzny Affinity oraz hybrydowy aparat cyfrowy Fujifilm Instax SQ10. Zdobądź tytuł fotografa roku w kategorii Digital Camera, sponsorowany przez Affinity Photo, i wygra niesamowity pakiet nagród o wartości 4800 GBP, w tym profesjonalny aparat Fujifilm XT-2, dwa obiektywy Fujifilm i iPada Pro.
Zwycięzca kategorii podróżniczej do lat 25 otrzyma hybrydowy aparat filmowo-cyfrowy Fujifilm Instax SQ10. Podczas gdy ogólny Młody Fotograf Roku z Cyfrowego Aparatu Fotograficznego, sponsorowany przez wygra niesamowity pakiet nagród o wartości 2600 GBP, w tym bezlusterkowy aparat systemowy Fujifilm XT-20 i dwa świetne obiektywy oraz kupon o wartości 500 GBP do wydania u specjalistów ds. sprzętu fotograficznego
Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane na specjalnej wystawie podczas The Photography Show w The NEC w Birmingham w dniach 17-20 marca 2018 r.
Obecnie otwarte są również zgłoszenia w kategoriach fotografii dzikiej przyrody, fotografii makro i fotografii monochromatycznej. Inne kategorie, które zostaną otwarte w kolejnych tygodniach, to portrety, krajobrazy, fotografia uliczna i specjalna kategoria dla zdjęć zrobionych smartfonem.
Wskazówki dotyczące fotografowania londyńskiego metra
Londyn to o wiele więcej niż słynne zabytki. W poniższym wpisie pokazuję, że pod twoimi stopami istnieje bogaty świat możliwości fotograficznych.
Fotografowie są niewątpliwie rozpieszczani wyborem w Londynie. Miasto pełne jest godnych uwagi i znanych miejsc. Jednym z najprostszych sposobów podróżowania po stolicy jest oczywiście Tube, która zabierze Cię w okolice londyńskiego metra. Możesz pomyśleć o stacjach metra jako “nie-miejscach”, które po prostu służą do transportu nas od kropki do kropki, więc odłożysz kamerę i przestaniesz szukać ujęć. Ale londyńskie metro jest bogatym i zróżnicowanym miejscem, które może działać jako fascynujący temat sam w sobie.
Postępuj zgodnie z zasadami i wytycznymi
Podobnie jak w przypadku każdej lokalizacji, istnieją zasady i ograniczenia, których należy przestrzegać, jeśli chcesz robić zdjęcia. Ponieważ prawdopodobnie jesteś hobbystycznym fotografem i tylko przejeżdżasz przez stacje, zasady są proste:
– Możesz robić zdjęcia na własny użytek.
– Fotografowanie z użyciem lampy błyskowej jest niedozwolone.
– Dodatkowe wyposażenie oświetleniowe jest niedozwolone.
– Statywy nie są dozwolone.
– Nie wolno fotografować żadnych nielegalnych zachowań, takich jak graffiti, żebractwo lub cokolwiek, co może pokazywać TFL i jego personel w złym świetle.
Jedyne, co chciałbym dodać, to to, że musisz się upewnić, że nikomu nie wpadniesz w ręce i upewnić się, że nie powodujesz żadnych przeszkód. Oznacza to, że nie wchodzimy na platformy i tunele łączące platformy.
Poszukaj wyjątkowych cech londyńskiego metra
To, co wyróżnia moje fotografie, to przewaga symetrii i liczne przykłady wiodących linii. Te dwa podstawowe elementy zapewnią widzowi przyjemne wizualnie obrazy. Może to oznaczać, że zwykła i nudna lokalizacja może nagle stać się atrakcyjna. Wielu z nas nie po raz drugi spojrzy na wystrój wnętrza londyńskiego metra. Dlatego nie spiesz się i zwróć uwagę na otoczenie.
Jest to najbardziej oczywiste w platformach i tunelach, które składają się na architekturę londyńskiego metra.
Odwiedź wiele stacji
Ulubioną stacją do sfotografowania jest Canary Wharf. Stacja jest drugim najbardziej uczęszczanym londyńskim metrem, dzięki czemu zyskasz mnóstwo okazji do strzelania do ludzi. Architektura jest niezwykła dzięki dwóm zakrzywionym szklanym daszkom, długimi schodami ruchomymi i wysokimi sufitami, jest więc marzeniem każdego, kto chce sfotografować wyjątkową architekturę.
Szczerze mówiąc, prawie wszystkie stacje, które odwiedzasz, mają element architektury lub wystroju, który pozwoli uzyskać atrakcyjne obrazy. Jednak niektóre stacje z pewnością się wyróżniają.
Powinieneś odzwiedzić:
– Wał przeciwpowodziowy
– Southwark
– Most Londyński
– Zielony park
– Bank
– Królewski krzyż
– Waterloo
Wybierz odpowiednią porę dnia
Nie lubię fotografować w godzinach szczytu rano i wieczorem. Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do fotografowania w londyńskim metrze, najlepiej jest trzymać się godzin między późnym rankiem a południem, gdy godziny szczytu się skończą.
Fotografuj mniejszymi aparatami
Ja w metrze chodziłem z dużą lustrzanką, ale w tej chwili jestem przekonany do bardziej kompaktowego Sony A6000. Jest to mniej inwazyjny model, który oznacza, że nie zwraca uwagi na siebie jako fotografa i może pozostać dyskretny.
Upewnij się, że migawka jest wyciszona
Jeśli nie korzystasz z lustrzanki cyfrowej, powinieneś móc ustawić aparat w trybie cichym. powinieneś zapoznać się z instrukcją obsługi aparatu, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Prawdopodobnie będziesz w bliskim kontakcie z ludźmi, szczególnie jeśli kręcisz w pociągach lub ruchomych schodach, a dźwięk migawki aparatu zrujnuje szczere strzały i zwróci na ciebie uwagę.
Eksperymentuj z długimi czasami naświetlania
Stacje metra są miejscami ruchu. Każdy ma gdzieś iść, a lokalizacja często czuje się szybka i gorączkowa. Powinieneś pomyśleć o próbie reprezentowania tego w swoich obrazach. Prosta czynność ustawiania migawki na mniejszą prędkość może dać obrazowi napięcie i pośpiech, gdy ludzie stają się rozmytymi pociągnięciami pędzla, a pociągi wyglądają, jakby podróżowały z prędkością stu mil na godzinę. Jeśli chcesz zachować równowagę podczas korzystania z powolnych okiennic, istnieje wiele ścian i filarów, na które możesz się oprzeć.
Użyj szerokiego obiektywu
Ponieważ większość architektury londyńskiego metra składa się z szerokich łuków, długich tuneli i długich platform, będziesz chciał pokazać jak najwięcej z tego. W tym celu skorzystasz z szerokokątnego obiektywu.
Podczas gdy soczewka tego rodzaju zwykle zniekształca scenę, w tym przypadku jest to naprawdę ogromna korzyść, szczególnie w tunelach.
Pamiętaj, że tunele są okrągłe, co przeciwdziała zniekształceniom soczewki i zapewnia bardzo szerokie obrazy, ale utrzymuje proste linie.
Strzelaj do schodów ruchomych
Jednym z najciekawszych miejsc, które można kręcić w londyńskim metrze, są schody ruchome. Zawsze będziesz znajdować ciekawe postacie i kąty, aby strzelać podczas podróży w górę i w dół. Możesz strzelać od dołu do góry lub odwrotnie, aby dać sobie kilka doskonałych przykładów wiodących linii. Możesz też uzyskać ciekawe ujęcia, gdy strzelasz do równoległych schodów ruchomych. Daje to atrakcyjną ukośną linię przechodzącą przez twój obraz.
Spójrz na światło
Ponieważ londyńskie metro jest miejscem wewnętrznym, często zawiera światło atmosferyczne, które dobrze przełoży się na fotografię. Niektóre stacje są podświetlone jasnymi światłami LED, co daje ładne zdjęcia z wysokim klawiszem. Inni są poddawani tępemu i mrocznemu oświetleniu, które sprawia, że twoje strzały są brudne, nierealne. Szczególnie godną uwagi jest stacja Baker Street, w której znajdują się duże okna, przez które przepuszczają naturalne promienie światła na platformę.
Nie bój się wchodzić w nieznane Ci drogi.
Trzymaj się tras, na które zwykle nie jeździsz. Niektóre stacje są labiryntem i zawsze znajdziesz w nich ukryte klejnoty. W większości wypadków planowane są moje podróże, a czasem niektóre stacje zostały wybrane wcześniej. Ale przy innych okazjach po prostu lubię wędrować ze stacji na stację, trochę zagubić się i być “turystą”.
Polecamy:
poteganatury.pl
podrozetv.pl
cpenergia.pl
Podstawy fotografii architektury
Radzenie sobie z porą dnia i warunkami pogodowymi
„Istnieją dwa główne ujęcia. Naprawdę ładne zdjęcie zrobione w ciągu dnia, na którym widać błękitne niebo i może jakieś chmury” — mówi Ulivieri. „Jest też tak zwana niebieska godzina”.
Niebieska godzina to czas tuż po zachodzie słońca, kiedy niebo nabiera różowego, niebieskiego lub fioletowego odcienia. Na zdjęciach budynków zrobionych w tym czasie można pokazać, jak instalacje oświetleniowe podkreślają elementy zewnętrzne obiektu, takie jak fasady. Ponadto na zdjęciach zrobionych w trakcie niebieskiej godziny światła wewnętrzne mogą nadawać budynkowi wewnętrznego blasku. Jasne światła, głębokie kolory i wysoki kontrast zdjęć robionych w trakcie niebieskiej godziny sprawiają, że są one popularnym wyborem w przypadku dużych namiotów imprezowych, które często dominują w witrynach internetowych, broszurach i innych materiałach.
Niektóre fotografie architektury mają charakter artystyczny, ale wielu klientów chce zaprezentować budynki lub nieruchomości — w celach komercyjnych — w pogodny dzień lub tuż po zachodzie słońca. W przypadku takich zdjęć w świetle dziennym należy unikać bezpośredniego światła słonecznego. Robienie zdjęć, gdy słońce jest tuż nad nami, powoduje powstanie ostrych kontrastów i głębokich cieni. „W fotografowaniu obiektów na zewnątrz liczy się głównie pora dnia” — mówi fotograf Kenton Waltz. „Robienie ujęć w trakcie magicznej godziny jest świetne, ponieważ nie powstają wtedy ostre różnice ekspozycji”. Magiczna godzina, znana również jako złota godzina, to czas około godziny po świcie lub przed zachodem słońca. Jest wtedy dużo miękkiego, ciepłego światła.
Różne budynki często wyglądają lepiej w różnych warunkach pogodowych, o innych porach dnia. „Jeśli fotografujemy bardziej brutalistyczną budowlę, w przypadku której kontrast jest częścią projektu, możemy robić to w południe, gdy jest więcej cieni” — mówi Waltz. Metalowe i betonowe budowle przemysłowe mogą wyglądać szczególnie imponująco, gdy ociekają deszczem. Stare wiktoriańskie rezydencje pod zachmurzonym niebem będą sprawiać wrażenie nawiedzonych. Natomiast aby podkreślić wysokość wieżowca, możesz zrobić mu zdjęcie, gdy górna część budynku jest owiana chmurami. We wszystkich przypadkach chodzi o znalezienie dla danego budynku odpowiedniej scenerii.
Write a Comment