Aparat EOS R6 – stabilizator obrazu, praca przy słabym oświetleniu i cyfrowy optymalizator obiektywu
Stabilizacja obrazu w lustrzankach cyfrowych – FotoVideoRynek
Dzisiaj przy zimowej kawce temat stabilizacji matrycy w lustrzankach cyfrowych. Producenci aparatów cyfrowych oferują klientom trzy rozwiązania stabilizacji obrazu: stabilizacja w obiektywie, stabilizacja matrycy w korpusie oraz stabilizacja elektroniczna (cyfrowa) obrazu. W bezlusterkowcach producenci stosują połączenie stabilizacji optycznej w obiektywie i w korpusie aparatu. W tańszych modelach aparatów jest stosowana tylko stabilizacja elektroniczna. Podstawową zaletą stabilizacji obrazu w korpusie jest jej uniwersalność. Stabilizacja matrycy działa z każdym obiektywem podłączonym do korpusu aparatu. O jakości systemu stabilizacji optycznej mówi parametr nazywany skutecznością stablizacji, który jest podawany w jednostkach Ev. Im większa skuteczność stabilizacji matrycy tym dłuższy czas naświetlania można zastosować i otrzymać ostry nie poruszony obraz. Wielu entuzjastów fotografuje stosując obiektywy manualne bez stabilizacji optycznej. Jeśli lubisz fotografować architekturę lub krajobrazy stabilizacja matrycy w korpusie lustrzanki może się Tobie przydać.
Pierwszą lustrzanką w której konstruktorzy zastosowali stabilizację matrycy była Minolta Dynax 7D (Maxxum 7D). Lustrzanka ta została zaprezentowana 12 lutego 2004 roku. Minolta Dynax 7D posiadała oprócz stablizacji matrycy magnezowy korpus oraz wysokiej jakosci matrycę o rozdzielczości 6.1 MPx. Minolta Dynax 7D wyróżniała możliwościami zewnętrznego sterowania za pomocą pokręteł i przycisków wieloma parametrami ekspozycji, blansu bieli czy zmiany trybów fotografowania. W czasach Minolty Dynax 7D technologia stabilizacji matrycy określana była jako “anty shake technology”. Drugą lutrzanką z system stabilizacji matrycy była Sony Alpha A100. Premiera lustrzanki Sony Alpha A100 odbyła się w maju 2006 roku. Sony wyprodukowało kilkanaście modeli lustrzanek ze stabilizacją matrycy. Trzecią lustrzankę w której zastosowano stablizacje matrycy był Pentax K100D. Premiera Pentaxa K100D miała miejsce w grudniu 2006 roku. Stabilizacja matrycy w Petaxie K100D była opisywana terminem “shake reduction”. W przeciwieństwie do Minolty Dynax 7D Pentax K100D jest lustrzanką klasy “low entry” skierowaną do amatorów.
Producent lustrzanek z logiem Pentax jest aktualnie jedynym producentem lustrzanek ze stabilizacją matrycy. Do chwili obecnej Ricoh wyprodukował kilkanaście modeli lustrzanek ze stabilizacją matrycy. Czwartą lustrzanką, którą wyposażono w stabilizacje matrycy był Olympus E510. Ten model lustrzanki Olympusa został wyposażony przez producenta w nowej generacji matrycę typu Live MOS. Lustrzanki firmy Olympus wyróżniały nietypowym formatem matrycy o stosunku boków 4/3 zamiast 3/2. Olympus E510 został zaprezentowany na rynku w 2007 roku. Canon oraz Nikon proponowali nie produkowali i nie produkują lustrzanek ze stabilizacją matrycy. Canon oraz Nikon skupili na opracowali własnych technologi stabilizacji obrazu w obiektywach. Obiektywy firmy Nikon ze stabilizacją obrazu są oznaczane symbolem VR.
Stabilizacja do kamer i aparatów
Stabilizatory do kamer: trzyosiowe i ręczne
W ofercie, która jest dostępna na stronie internetowej naszego sklepu, znajdziecie państwo różne modele stabilizatorów video. Dość popularnym modelem stabilizatora video są gimbale – pozwalają one – szczególnie amatorom – nakręcić wysokiej jakości filmik i przy okazji uniknąć trzęsącego się obrazu. Gimbale są bardzo wygodne w obsłudze, choć trzeba przyznać, że nie należą one do najlżejszych sprzętów. Niemniej jednak, jeśli chcemy jedynie amatorsko zachować stabilizację obrazu wideo, gimbale są do tego celu wprost idealnym komponentem. W ofercie naszego sklepu, znajdziecie państwo także wysokiej jakości stabilizatory do kamer profesjonalnych, dostępne w najniższych cenach na rynku.
Stabilizator obrazu to element wyposażenia, bez którego nie obejdzie się żadne studio filmowe. Niemal zawsze jest kupowany wraz z kamerą, ponieważ będzie niezbędny do bezproblemowego „kręcenia z ręki". Stabilizatory poprawiają jakość i płynność obrazu, dzięki czemu całość prezentuje się znacznie lepiej i bardziej profesjonalnie. Dlatego w naszej ofercie znajdują się m.in. stabilizatory trzyosiowe i ręczne. Oczywiście tego typu sprzęt należy dobrać odpowiednio do swoich indywidualnych potrzeb. Na samym początku najlepiej zastanowić się, jakie właściwie ujęcia chcemy filmować i jaka forma stabilizacji będzie dla nas najwygodniejsza w użytkowaniu.
Jak wybrać odpowiedni stabilizator obrazu?
W przypadku stabilizatorów trzyosiowych, najpopularniejszym rodzajem jest gimbal. Tego typu modele pozwalają na utrzymanie stabilności obrazu na linii trzech jego osi. Natomiast modele ręczne są za to zdecydowanie tańsze i służą głównie do użytku amatorskiego, choć za ich pomocą możemy uzyskać naprawdę dobre efekty. Są bardzo proste w obsłudze i mogą być użytkowane dosłownie przez każdego. Stabilizatory ręczne to częsty wybór osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z filmowaniem i szukają czegoś w 100% wygodnego oraz uniwersalnego.
Stabilizatory do kamer dzielimy na rodzaje zarówno pod względem ich rozmiaru, producenta, a także formy stabilizacji, jaką zapewniają. Ich najważniejsza zaleta to ogromna mobilność, dzięki czemu są komfortowe i łatwe w użyciu. Często sięgają po nie vlogerzy i osoby chcące tworzyć np. profesjonalne, płynne teledyski z wakacji czy relacje z różnego rodzaju imprez i wydarzeń. Filmowcom o bardziej zaawansowanych umiejętnościach i większych wymaganiach jakościowych, zalecamy wybór modeli trzyosiowych, które sprawdzą się przy profesjonalnym zastosowaniu.
Masz pytania? Skontaktuj się z naszym działem obsługi
Wszystkie stabilizatory do kamer z naszej oferty zostały dokładnie opisane: przy każdym produkcie dostępna jest jego specyfikacja i szczegółowe parametry. W asortymencie Digital24 dostępne są również modele powystawowe, czyli dobrej jakości sprzęt w obniżonej, atrakcyjnej cenie. Jeżeli masz pytania co do wyboru właściwego stabilizatora, albo chcesz dowiedzieć się więcej na temat konkretnego modelu, zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi!
Aparat EOS R6 – stabilizator obrazu, praca przy słabym oświetleniu i cyfrowy optymalizator obiektywu
Zaawansowany stabilizator obrazu umożliwia fotografowanie na nowe sposoby
Aparat Canon EOS R6 ma wewnętrzny (IBIS) 5-osiowy stabilizator obrazu, który zapewnia ochronę przed drganiami aparatu podczas fotografowania z dowolnym obiektywem zamontowanym na aparacie. Matryca z funkcją IBIS umożliwia przeciwdziałanie drganiom powstającym wskutek obrotu aparatu wokół osi pionowej, poziomej i poziomej wzdłużnej, a także jego ruchu wzdłuż osi X-Y, dzięki czemu wszystkie obiektywy EF i RF zyskują nową 5-osiową stabilizację, na czym zyskują i filmowcy, i fotografowie. Natomiast po zamontowaniu zgodnego obiektywu RF ze stabilizatorem obrazu oba systemy stabilizacji współpracują ze sobą, niwelując efekty drgań wywołane obrotem zestawu wokół osi poziomej i pionowej. Całość tworzy inteligentny system stabilizacji, który zapewnia zupełnie nową jakość obrazu.
Mocowanie RF ma dużą średnicę, dzięki czemu matryca w aparacie EOS R6 może poruszać się w szerszym zakresie koła obrazu generowanego przez obiektyw. W rezultacie niektóre obiektywy bez optycznego układu IS mogą korzystać z nawet 8-stopniowego stabilizatora obrazu.
W przypadku używania obiektywów RF ze stabilizatorem obrazu układ IBIS przesyła informacje w czasie rzeczywistym za pośrednictwem obsługującego szybką komunikację mocowania, aby skutecznie korygować drgania aparatu powstające wskutek oddychania, chodzenie lub trzymania aparatu w dłoniach przez użytkownika. Korygowanie ruchu o niskiej i wysokiej częstotliwości w taki właśnie sposób zapewnia nowy poziom stabilności obrazu – skuteczność pracy sięga 8 stopni.
Write a Comment