Zdjęcia produktów – jak je poprawnie wykonać?
Detail
Na dość małej przestrzeni miejskiej można znaleźć fascynujące spektrum motywów: ultranowoczesną architekturę, kręte stare uliczki, słynne miejsca, ukryte małe parki, ludzie z całą ich różnorodnością, zwierzęta i rośliny, przekąski i napoje, samochody i rowery... To wszystko podczas ciągłych zmian, żyjące i pulsujące. Cenny skarb dla fotografów. Mimo tego często wracamy z wycieczki do miasta z tymi samymi, starymi obrazkami z pocztówek. Weekend w Paryżu? Oczywiście musi to być widok od przodu na wieżę Eiffla. Słoneczne popołudnie w Heidelbergu? Robimy zdjęcie zamku i Starego Mostu z prawego brzegu rzeki Neckar. Te motywy mają swoją wartość, wypróbowane perspektywy nie są najgorsze i w końcu takie zdjęcia spełniają cele dokumentalne. Ale takie zdjęcia często niewystarczająco pokazują duszę miasta („vibe” we współczesnym niemieckim). Zwykle wystarczy jednak zastosowanie prostych sztuczek, aby zmienić nudne, standardowe zdjęcie w coś specjalnego. Ten artykuł przedstawia kilka pomysłów na to, jak wrócić z kolejnej wycieczki po mieście z jego niesamowitym i niezwykłym portretem. Wskazówki są ilustrowane przykładami mojego rodzinnego miasta Heidelberga, lecz można je zastosować w każdym innym mieście.
Zamek w Heidelbergu i Stary Most to motywy znane na całym świecie. Nieświadomie będziesz fotografować te dwa obiekty tak, jak już były widziane niezliczoną liczbę razy w przewodnikach i na pocztówkach. Dlaczego nie pobawić się perspektywą? Na powyższym zdjęciu zamek i Stary Most są łatwe do rozpoznania, lecz stanowią tylko tło. Pierwszy plan nadaje obrazowi szersze znaczenie i ustawia klasyczny motyw zamku w nowym kontekście: schodzone obcasy pokazują długi marsz po mieście (może nawet więcej niż 300 kroków w górę na zamek?), po którym następuje odpoczynek na leżąco w wysokiej, letniej trawie na brzegu Neckar. Perspektywa żaby zmienia proporcje, w których zamek i most wydają się małe w porównaniu z butami na pierwszym planie.
Miasto żyje tylko dzięki różnorodności ludzi je zamieszkujących. Lecz nawet jeśli jest to kuszące, w żadnym wypadku nie wolno „po prostu” fotografować ludzi na ulicy! Prawa do własnego wizerunku określa w Niemczech §22 KunstUrhG, który stwierdza, że portrety mogą być rozpowszechniane i umieszczane w przestrzeni publicznej wyłącznie za zgodą sportretowanej osoby. Lecz nawet fotografowanie bez późniejszej publikacji może stanowić naruszenie ogólnych praw do prywatności. Z tego powodu przed zrobieniem zdjęcia zawsze należy uzyskać zgodę fotografowanej osoby. Każda osoba musi udzielić zgody, nawet w zdjęciach grupowych. Do wyjątków należą zdjęcia osób historii współczesnej, które pojawiają się w miejscach publicznych, zdjęcia na których nie można rozpoznać osób oraz zdjęcia, na których osoby są jedynie dodatkiem, co oznacza, że zdjęcie nie traciłoby wyrazu ani motywu nawet bez tej osoby. Nie powinna więc być problemem fotografia katedry w Kolonii do rodzinnego albumu, na której w różnych miejscach pojawiają się przypadkowi turyści.
Ponieważ sytuacja prawna często jest skomplikowana i może być inna w każdym przypadku, zawsze należy pamiętać o odpowiedzialności i powstrzymywać się od naciśnięcia spustu migawki w przypadkach wątpliwych.
Poza dużymi skwerami i szerokimi ulicami są także detale, które tworzą szczególny urok miasta i które zasługują na uwiecznienie. Nie jest to oczywiście kwestia fotograficznego ujmowania każdego widoku, jaki warto zobaczyć i tworzenia kompletnego obrazu miasta — to zrobiono już wielokrotnie w przewodnikach i jest osiągalne przez wyszukiwanie grafik w Google. Znacznie ciekawsze jest rysowanie własnego, osobistego portretu miasta: co na mnie zrobiło wrażenie, z czym w mieście się identyfikuję, jakie drobne rzeczy chcę zapamiętać? To mogą być kolorowe kwiaty w oknach, karafka wina wypitego wieczorem lub wystawa ulubionego sklepu.
Wiele miast znajduje się w pobliżu wody: rzeki, jeziora lub morza. Ponadto może pojawiać się deszcz, który tworzy wielkie kałuże na ulicach. Każdy z tych przypadków jest doskonałą możliwością zrobienia fotografii z odbiciem! Najlepiej się do tego nadaje spokojna powierzchnia wody, wtedy w odbitym obrazie widać dużo szczegółów. Warto także rozplanować w kompozycji symetrię odbicia, aby jej oś leżała dokładnie na środku zdjęcia, czego przykładem jest pierwsze zdjęcie. Po sprytnym obróceniu obrazu z odbiciem o pełne 180° można wprowadzić całkowitą niepewność, co jest oryginalnym obrazem, a co tylko odbiciem!
Aby wyjść na miasto przy możliwie najmniejszym obciążeniu sprzętem, lecz zachowując elastyczność, wszystkie możliwe motywy można uchwycić obiektywem typu megazoom. Doskonałym towarzyszem podróży jest Tamron 16-300 mm f/3,5-6,3 do aparatów z matrycą APS-C (lub 28-300 mm f/3,5-6,3 dla pełnej klatki). Wszystkie fotografie w tym wpisie zostały wykonane na drugim z nich. Duży zakres ogniskowych pokrywa wszystko: od (super)szerokokątnych ujęć i detali z pięknie rozmytym tłem po ujęcia z zakresu telefotografii. Obiektyw jest przy tym dość lekki, a zniekształcenia, które muszą pojawiać się w takim obiektywie zmiennoogniskowym są dobrze utrzymywane pod kontrolą lub są łatwe do skorygowania w postprodukcji. Optyczna stabilizacja obrazu gwarantuje, że w większości przypadków można bez problemu obejść się bez statywu.
Fotografia portretowa – ogólne zasady
Fotografia jest bardzo indywidualną dziedziną sztuki. Czynnik ludzki, nasza wrażliwość i „oko” są zawsze najważniejsze. Znacznie ważniejsze, niż zasady kompozycji i kadrowania. Staram się je jednak poznawać, bo one ułatwiają naukę fotografii i dzięki nim zdjęcia wyglądają lepiej. Warto wiedzieć, gdzie na zdjęciu znajdują się mocne punkty, kiedy powinniśmy umieścić w nim obiekt, a kiedy zastosować kadr centralny. Tak naprawdę, te wszystkie zagadnienia nie są trudne, każdy może nauczyć się robić poprawne zdjęcia za pomocą lustrzanki w trybie manualnym, potem pozostaje już tylko praca i rodząca się pasja.
Dziś chciałabym Wam opowiedzieć o fotografii portretowej, której tajniki poznawałam na kursie fotograficznym i był to rodzaj fotografii, którą wykonywaliśmy najczęściej, zarówno w studio, jak i w plenerze.
Fotografia portretowa
Rodzaje portretów
Portret kojarzy nam się ze zdjęciem paszportowym, co jest błędem, bo portret może obejmować również całą sylwetkę. Fotografowaną modelkę czy modela możemy wykadrować na różne sposoby. Może to być bliski portret obejmujący jedynie twarz, szyję i dekolt, może to być tzw. amerykański kadr, w którym kadrujemy zdjęcie powyżej kolan lub portret całej sylwetki, a nawet grupy osób. Portrety mogą być amatorskie i profesjonalne, naturalne i pozowane, studyjne i plenerowe, artystyczne i reportażowe.
Obiektyw do portretów
Do portretów używa się zazwyczaj obiektywów o ogniskowej powyżej 50 mm. Teleobiektywy zmiennoogniskowe z tzw. zoomem 70-200 mm bardzo dobrze się sprawdzają, ale także obiektywy stałoogniskowe 70mm i więcej, są dobrym wyborem. „Stałki” dają szerszy zakres głębi ostrości niż obiektywy zmiennogniskowe. Nie fotografujmy ludzi obiektywami szerokokątnymi o ogniskowej poniżej 35 mm, które zniekształcają sylwetkę i zmieniają proporcje fotografowanej osoby, chyba że na takim przerysowanym efekcie nam zależy. Obiektywy szerokokątne służą przede wszystkim do fotografowania krajobrazów i wnętrz. Ja fotografuję obiektywem stałoogniskowym 50mm, ale przy matrycy APS-C ogniskowa wynosi 80 mm (pisałam o tym tutaj). Przy pełnej klatce dobrze byłoby zmienić obiektyw na ten z dłuższą ogniskową.
Kadr centralny vs mocne punkty
Bliski portret to raczej kadr centralny, ale nawet tutaj możemy skupić się na mocnych punktach na zdjęciu i umieścić oko w jednym z nich. Jeżeli fotografujemy profil i fotografowana osoba patrzy w bok, dobrze jest zostawić więcej miejsca z jednego boku kadru (do którego skierowany jest wzrok modela), co nadaje zdjęciu więcej charakteru i tajemniczości.
Aparat na wysokości oczu
Nie jest to oczywiście stała reguła, ale by zachować odpowiednie proporcje modelki/modela trzymamy aparat na wysokości oczu, lub odrobinę wyżej. Podczas fotografowania całej sylwetki, możemy zejść niżej by wysmuklić sylwetkę i wydłużyć nogi. Takie fotografie często widzimy w magazynach modowych.
Światło
Unikam fotografowania w pełnym słońcu, które daje ostre światło, podkreśla wszelkie mankamenty skóry i daje głębokie cienie w okolicach oczu i nosa. Jeśli jest pełne słońce, szukam cienia, albo czekam aż słońce schowa się za chmurami. Fotografowanie przed zachodem słońca i o poranku daje piękne, ciepłe i miękkie światło, w którym skóra wygląda bardzo korzystnie. Światło generalnie powinno padać na twarz, ale fajne są zdjęcia, które możemy nawet celowo prześwietlać, robiąc je pod światło. Jeżeli jest wąskie źródło światła, to starajmy się, by padało prosto na twarz. Jeżeli fotografujemy profil, to źródło światła powinno także padać na twarz z przodu modela, a nie oświetlać policzek. Miękkie światło uzyskamy w momencie, gdy przepuścimy je przez dyfuzor. Naturalnym dyfuzorem rozpraszającym światło są chmury, ale możemy także skorzystać z blendy i odbić światło słoneczne lub je rozproszyć używając białej przepuszczającej światło blendy. Posiadam blendę 5w1, która zawiera różne płaszczyzny w tym tę rozpraszającą światło.
Bliki w oczach
Pięknie wyglądają portrety, w których model/modelka ma w oczach iskierki, tzw. bliki. Uzyskamy je za pomocą blendy, czy innego źródła światła, które odbija się w oczach, albo w procesie postprodukcji w programie graficznym.
Czarno-białe fotografie portretowe
Nie bójmy się czarno-białych fotografii, potrafią nadać zdjęciu charakteru i sprawiają, że postać wydaje się bardziej tajemnicza. Czarno-białe zdjęcie możemy wykonać korzystając z takiej funkcji w aparacie fotograficznym lub przerobić zdjęcie w programie graficznym. Fotografując w RAW-ach nie ma sensu ustawianie czarno-białego zdjęcia w aparacie, bo i tak zostaną zapisane wszystkie szczegóły fotografowanej sceny, łącznie z kolorami. Wtedy jedynym wyjściem jest stworzenie takiej czarno-białej fotografii w programie do edycji zdjęć.
Kadrowanie
Ważnym aspektem fotografii portretowej jest kadrowanie. Wspomniałam już o nim w pierwszym punkcie o rodzajach portretów. Regułą jest zostawianie odpowiedniego marginesu nad głową i po bokach, ale możemy także wykadrować portret w połowie czoła lub „uciąć”czubek głowy. Zwróćcie uwagę jak wykadrowane są modelki w magazynach modowych lub reklamach. Starajmy się nie ucinać szyi i kończyn w stawach. Jeśli przycinamy nogi, czy ręce róbmy to powyżej kolan i łokci. Przy bliskim portrecie zostawiamy szyję i kawałek dekoltu/ramienia. Przyjmuje się zasadę, że nie ucinamy postaci w stawach – kolanowych, łokciowych, skokowych.
Ostrość
Jest niezwykle ważna w fotografii portretowej. Ustawiamy ostrość na oczy, a jeśli model jest ustawiony po skosie, to na oko, które znajduje się bliżej obiektywu. Kłopoty z ostrością mogą pojawić się wtedy, gdy fotografujemy z szeroko otwartą przysłoną f/1.4-1.8. Wtedy dobrze ustawić aparat na statywie, i ustawić punkt ostrości ręcznie. Bezpieczniejsze jest przymknięcie przysłony do 2.2-2.5, wtedy mamy pewność, że uda nam zrobić ostre zdjęcie.
Ustawienie sylwetki
Po pierwsze starajmy się rozluźnić osobę, którą fotografujemy, by zdjęcie nie było takie bardzo pozowane. Zazwyczaj nie wiemy co zrobić z rękami. Jeśli nie jest to bliski portret, trzeba je pokazać na zdjęciu. Model/modelka może bawić się włosami, trzymać dłonie blisko twarzy, podeprzeć na nich głowę, lub trzymać jakiś przedmiot (książkę, owoc, kubek) w dłoniach. Gdy ustawimy modelkę po skosie wysmuklimy jej sylwetkę, przodem możemy natomiast fotografować mężczyzn, jeśli chcemy, by ich sylwetka była bardziej potężna. Tutaj poleciłam link z przykładami pozowania do zdjęć.
Dobrze dobrane tło
W fotografii portretowej ważne jest także tło. Nie może odwracać uwagi od fotografowanej osoby. Jeśli fotografujemy w plenerze, trzeba pilnować by za modelką nie znajdowały się żadne znaki drogowe, brzydkie balustrady, pręty, albo co gorsza śmietnik. Zdarzyło mi się na kursie zrobić fajne zdjęcie portretowe na tle znaku drogowego, czy metalowej skrzynki opatrzonej znakiem „nie dotykać”, które skutecznie odwróciły uwagę od modelki. Dlatego patrzymy nie tylko na modela, ale zwracamy uwagę na otoczenie. Wybierajmy scenerię, która pasuje do fotografowanej osoby, jej stroju, fryzury, rysów twarzy, czy sylwetki.
Pamiętam, że na kursie fotograficznym najtrudniejsze w fotografii portretowej okazał się kontakt z modelką. Generalnie to rolą fotografa jest się tak komunikować z fotografowaną osobą, by uzyskać zdjęcie, na którym nam zależy. Profesjonalne modelki doskonale umieją znaleźć się przed obiektywem, gorzej ze „zwykłymi” ludźmi. Tutaj przydaje się zwyczajna rozmowa, żart, odwrócenie uwagi, by rozluźnić atmosferę.
Do tej pory na blogu pojawiły się posty o fotografii kulinarnej i fotografii lifestylowej. Wszystkie trzy rodzaje fotografii bardzo lubię, ale chyba najlepiej fotografuje mi się jedzenie. Fotografia portretowa wymaga dużego zaangażowania zarówno od fotografa, jak i modela (jeśli są to zdjęcia pozowane). Trzeba zadbać o dobre światło, łagodne, nieodwracające uwagi tło, makijaż modelki, strój, warto też takie zdjęcie obrobić w programie graficznym.
Kameralny Newsletter rusza już wkrótce, zapisz się i zyskaj dostęp do unikatowych treści i poradników. :) rusza już wkrótce, zapisz się i zyskaj dostęp do unikatowych treści i poradników. :)
Jeśli podobał Ci się wpis, proszę udostępnij go dalej. Dziękuję! :)
Zdjęcia produktów – jak je poprawnie wykonać?
Twój sklep, a raczej produkty, które sprzedajesz, są widoczne w wynikach wyszukiwania, działania marketingowe pozyskują pokaźny ruch, a mimo wszystko uważasz, że sprzedaż mogłaby być większa? Zastanawiasz się, czy można zrobić coś jeszcze, by podwyższyć liczbę ofert kupna? Podstawową prawdą o e-handlu jest to, że każdy produkt można sprzedać wtedy, gdy jest on odpowiednio zaprezentowany. Dlatego znaczący wpływ na sprzedaż mogą mieć dobrze wykonane zdjęcia produktów.
Zdjęcia produktów - ważny element sprzedaży internetowej
Przekaz wizualny może znacząco zwiększyć atrakcyjność e-sklepu. Odpowiednie zobrazowanie produktów z pewnością wyróżni platformę na tle konkurencji, a ponadto zredukuje liczbę reklamacji oraz koszt obsługi posprzedażowej. Jednak podstawowa znajomość funkcjonowania aparatu fotograficznego nie wystarczy - trzeba mieć na uwadze dobrą jakość oraz atrakcyjność obrazu. Popularność miniaturowych zdjęć bez widocznych szczegółów już dawno przeminęła.
Zdjęcia produktów a potrzeby konsumentów
Konsumenci coraz częściej rezygnują z tradycyjnych zakupów na rzecz e-commerce, ponieważ mają możliwość skrupulatnego przyjrzenia się danemu artykułowi bez wychodzenia z domu. Jest to możliwe między innymi dzięki dobrej jakości zdjęciom, funkcji znacznego ich powiększenia czy nawet coraz chętniej wykorzystywanych (szczególnie w branży modowej) krótkich animacji GIF-owych pokazujących, jak dany produkt układa się na sylwetce w trakcie poruszania.
Zdjęcia produktów powinny być jak najbardziej realistyczne, tak żeby klienci czuli, że mogą niemal dotknąć oferowanego przedmiotu. Na szczęście z pomocą przychodzą innowacyjne rozwiązania w zakresie sprzętu fotograficznego i późniejszej prezentacji fotografii.
O czym należy pamiętać w pracy nad zdjęciami produktów?
Kwestią, o której trzeba pamiętać podczas pracy nad obrazowaniem produktu, jest zachowanie wysokiej jakości materiału. Obecnie jest to łatwiejsze, ponieważ dostępne na rynku aparaty fotograficzne mają ogromne możliwości. Dobrej jakości sprzęt jednak nie wystarczy - zdjęcia muszą być schludne i spełniające oczekiwania potencjalnych klientów. Ważne jest ukazanie produktu pod różnymi kątami, tak by zaprezentować wszystkie ważne elementy. Fotografując torebki, dobrze jest uwidocznić również ich wnętrze i podszewkę, a w przypadku sprzętu AGD znaczenie mogą mieć wszelkie detale - przyciski, zawiasy i nadruki na powierzchni urządzenia.
Wysoka jakość fotografii może znacznie zmniejszyć liczbę zapytań o szczegółowe informacje na temat produktu, co w konsekwencji wiąże się ze zredukowaniem kosztów obsługi klienta. Profesjonalne podejście do prezentacji produktów wpływa na budowanie wizerunku sklepu jako godnego zaufania, dając tym samym możliwość umacniania pozycji na rynku.
Odpowiedni sprzęt to podstawa
Poprawnie wykonane zdjęcie musi nie tylko spełniać oczekiwania klientów, lecz także być zgodne z obowiązującymi standardami e-commerce. Zaczynając od początku, warto zastanowić się nad możliwościami, jakie daje nam podstawowy sprzęt i co dokładnie będzie potrzebne. Będą to z pewnością:
aparat fotograficzny,
oświetlenie,
jednolite tło,
statyw fotograficzny,
program do edycji graficznej.
Jak wykonać zdjęcia produktów na stronę e-sklepu?
Chcąc wykonać dobrej jakości zdjęcia produktów, warto trzymać się z góry określonych reguł. Ułatwi to pracę i przyspieszy cały proces.
Ułożenie produktu
Szczególną uwagę należy zwracać na kadrowanie. Prezentowany produkt powinien się znajdować w samym centrum obrazka. Nie można go niczym zasłaniać czy tworzyć niepotrzebnego bałaganu. Dobrze jest się skupić na jednej konkretnej rzeczy, tak by ukazać jej mocne strony. Przydatną informacją w kwestii kadrowania może okazać się wymagany rozmiar bądź proporcje obrazu. Na tym etapie dobre wykonanie zdjęcia może zniwelować wszelkie niepotrzebne rozciągnięcia.
Kolejnymi kluczowymi aspektami przy zdjęciach produktów są: oświetlenie, stabilizacja aparatu (wielu producentów sprzętu fotograficznego zaopatruje kokpit lub obiektyw w funkcję stabilizacji obrazu, jednak niezastąpiony jest statyw) oraz estetyczne, jednolite tło.
Wykonując zdjęcia produktów, dobrze jest dostosować wszelkie parametry pod możliwości aparatu i warunki, w jakich fotografujemy. Poniżej najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę przy wykonywaniu fotografii produktowej:
Wartość ISO – czułość matrycy na światło powinna być stosunkowo niska. Przy wysokich parametrach na obrazie ukazują się szumy i delikatne ziarno.
Czas naświetlania wraz z wartością przesłony – należy go dobrać tak, by zdjęcie nie było za jasne ani za ciemne. Przesłona jest także odpowiedzialna za głębię ostrości - chcąc uzyskać rozmyte tło i wyraźny produkt, należy skorzystać z jak najniższych parametrów, np. f/1.8. Zdjęcia produktu najlepiej wykonywać na jednolitym tle, dlatego w tym przypadku można ustawić wyższą wartość przesłony, aby nie zatracić detali.
Format zapisu zdjęcia – jeżeli aparat dysponuje różnymi formatami, warto wybrać ten, który bez straty możemy edytować w programie do obróbki graficznej. Najlepszym wyborem jest RAW - nawet gdy zdjęcie będzie nieudane, format ten daje ogromne możliwości poprawy. Jeśli natomiast chodzi o format zdjęcia, które będziemy osadzać na stronie, to tutaj występują dwie najpopularniejsze opcje – mianowicie JPG bądź PNG.
Wbudowana stabilizacja obrazu – tutaj należy pamiętać o jej wyłączeniu w momencie, gdy zdjęcie wykonywane jest przy pomocy statywu fotograficznego.
Zdjęcia testowe
Wykonując na początku kilka zdjęć testowych, możemy zweryfikować oraz ewentualnie poprawić ustawione wcześniej parametry.
Balans bieli
Jeśli fotografowany produkt znajduje się na białym tle, należy zwrócić uwagę, by taki sam kolor widniał na fotografii. Złe ustawienia aparatu mogą zniekształcić barwę na szarą, błękitną czy różową. W momencie, gdy błąd ten nie zostanie wyłapany na etapie wykonywania zdjęć, z pomocą przyjdzie wcześniej wspomniany format RAW, który umożliwi przeprowadzenie bezstratnej korekty balansu bieli podczas postprodukcji.
Odpowiednie oświetlenie
Zadaniem oświetlenia produktu jest jego dokładne ukazanie z uwzględnieniem wszelkich istotnych szczegółów. Zdjęcia produktów nie mogą jednak zostać prześwietlone czy niedoświetlone. Taka sama zasada obowiązuje przy oświetlaniu tła – nieodpowiednie światło uwidoczni cienie lub linie horyzontu.
Głębia ostrości
Wcześniej wspomniana głębia ostrości pomoże w uzyskaniu wyraźnego zdjęcia produktu, z nierozmytymi konturami i dobrze uwidocznionymi szczegółami. Głębia ostrości zwiększa się wraz ze zwiększeniem wartości przesłony.
Nasycenie kolorów
Musi ono zostać tak dobrane, aby obraz wyglądał realistycznie. Zbyt duży kontrast sprawi, że fotografia będzie jaskrawa, natomiast wysycenie znacznie ją poszarzy.
Różne ujęcia
Cenioną i wykorzystywaną przez wielu fotografów praktyką jest wykonanie kilkunastu zdjęć jednego produktu. Pokazanie poszczególnych elementów czy detali pod różnymi kątami ma duże znaczenie przy podjęciu przez potencjalnego klienta decyzji o zakupie. Dla niektórych grup produktów idealnie sprawdzi się ponadto tzw. przykład użycia - pozwala on na dokładniejsze zorientowanie się w rzeczywistych wymiarach towaru.
Postprodukcja
Ostatnim etapem pracy nad obrazowaniem poszczególnych produktów jest postprodukcja, czyli obróbka w programie graficznym. Zdjęcia produktów na tym poziomie można poprawić pod wieloma względami - może to być kontrast, nasycenie barw, balans bieli, kadrowanie obiektu, ostrzenie czy wycinanie zbędnych elementów. Faza retuszu umożliwia również redukcję światła czy cieni ukazanych na fotografii. W przypadku formatu RAW bez obaw można poddać zdjęcie wszelkim zabiegom bez obaw. W przypadku JPEG należy do obróbki podejść ostrożniej.
Pozostaje jeszcze zmiana rozmiaru bądź proporcji tak, by odpowiadała wymogom strony, przekonwertowanie zdjęcia do pliku PNG lub JPEG pod kątem wykorzystania w internecie – i gotowe. Można bez obaw umieszczać zdjęcia produktów na platformie e-commerce, zawsze jednak pamiętając o odpowiednim opisaniu ich ze względu na SEO (alt i title zdjęcia).
Write a Comment