Sony Alpha 99 II: ultraszybka profesjonalna lustrzanka cyfrowa
Z Sony Alpha 99 II fotograf ma bardzo dużo w ręku. Niemniej jednak, jak na model profesjonalny, jest prawie delikatna i dość lekka: obudowa waży z baterią i kartą pamięci około 850 g. Pewnie: Sony stawia na kompaktowe aparaty systemowe i chce, aby większe modele lustrzanek wyglądały na stare. Więc stoisko do Photokiny. Ale potem pojawiło się zaskakujące nowe wprowadzenie: lustrzanka Sony z ambicjami zawodowymi. Mówi się, że Sony Alpha 99 II irytuje ugruntowane profesjonalne modele firm Canon i Nikon mieszanką bardzo dużej szybkości, bardzo wysokiej rozdzielczości i bardzo złożonego autofokusa. COMPUTER BILD mógł je wypróbować w Photokinie. Podwójny autofokus Sony idzie na maksa, jeśli chodzi o autofokus: Alpha 99 II ma dwa systemy pomiaru autofokusa z technologią szybkiej zmiany fazy. Jeden z nich to stary znajomy, bo Alpha 99 II korzysta z tego samego sensora, co Sony Alpha 7R II i ma autofokus z 399 polami pomiarowymi. Dodatkowo – jak to jest w przypadku lustrzanego odbicia – w obudowie lustrzanej aparatu znajduje się osobny układ pomiarowy. Lusterko jest jednak w Alpha 99 II zamontowane na stałe i nie składa się do nagrywania. To kosztuje przetwornik obrazu trochę światła, ponieważ lusterko odcina część światła dla autofokusa, ale ma tę zaletę, że dodatkowy autofokus jest zawsze dostępny, nawet w przypadku nagrań wideo. Alpha 99 II to dość wysoka rozdzielczość jak na profesjonalny aparat. Tylko aparaty średnioformatowe, takie jak Hasselblad X1D -50c i Canon EOS 5DS, oferują więcej niż 42 megapiksele (7952x5304 piksele). 42-megapikselowy sensor przekonał w teście Sony Alpha 7R II bardzo wysoką jakością obrazu. Nawet w słabym świetle matryca dostarczała najlepsze ujęcia, nawet jeśli nie do końca osiągnęła poziom specjalistów od słabego oświetlenia, takich jak Canon EOS-1D X Mark II i Nikon D5 Mirror firmy Sony, Alpha 99 II ma elektroniczny wizjer. I to stara znajomość: podobnie jak sensor pochodzi z Sony Alpha 7R II i przy pierwszym spojrzeniu przekonywał: przepięknie jasny, bardzo kontrastowy i niemal natychmiast w dobrze oświetlonej hali wystawowej. Niewielkie szarpnięcia były widoczne tylko przy bardzo szybkich patelniach poprzecznych. Również na górze: powiększenie wizjera 0,78x - tylko wizjer Leiki SL jest większy i, ze względu na wyższą rozdzielczość, ostrzejszy.Cecha szczególna Sony Alpha 99 II: podwójny autofokus z polami pomiarowymi na matrycy ( zaznaczona dużymi nawiasami na ekranie) oraz druga jednostka pomiarowa nad lustrem (oznaczona małymi nawiasami na środku ekranu) Bardzo duża prędkość Pomimo bardzo wysokiej rozdzielczości Alpha 99 II jest niezwykle szybka w zdjęciach seryjnych : Sony określa maksymalną prędkość dwunastu obrazów na sekundę. Alpha 99 II czuła się niezwykle szybko na pierwszych zdjęciach testowych. Jednak szybkość aparatu wahała się nieco bardziej niż w przypadku konwencjonalnych modeli lustrzanek. Przy małej odległości fotografowania i długiej ogniskowej szybkość została zmniejszona, ponieważ autofokus czasami potrzebował nieco więcej czasu na ustawienie ostrości, a ci, którzy chcą zobaczyć balans bieli i ekspozycję przed zrobieniem zdjęcia, muszą zadowolić się „tylko” osiem klatek na sekundę. Ale Alpha 99 II jest zawsze szybsza niż jej bardziej kompaktowa siostra Sony Alpha 7R II. Zabezpiecz teraz swoje osobiste prezenty fotograficzne! PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna i prezenty, takie jak Sony Zeiss Planar T * 85 mm 1: 1,4. Oznacza to, że autofokus reaguje bardzo szybko i bardzo precyzyjnie. Przy nieco dłuższej ogniskowej i nie tak ekstremalnym natężeniu światła, jak na przykład w przypadku Sony 70-200mm 1: 2.8 G SSM II, Alpha 99 II skupiała się wolniej, ale nadal naprawdę stała. Ponadto aparat precyzyjnie wyregulował ostrość, ponieważ wiele aparatów systemowych jest słabych. Bezpośrednie porównanie w teście musi pokazać, czy Alpha 99 II może osiągnąć niesamowitą szybkość topowych profesjonalnych modeli, takich jak Canon EOS-1D X Mark II czy Nikon D500 Uchwyt oraz mnóstwo przycisków, pokręteł i wyświetlacza statusu na górze Najlepsze dla filmówCzujnik Alpha 99 II przekonał się już w teście Sony Alpha 7R II z najwyższą jakością w 4K. Nic więc dziwnego, że filmy z nowej lustrzanki również od razu wyglądały świetnie. Zobaczymy, czy Alpha 99 II jest tak samo wybredna jak Sony Alpha 7R II, jeśli chodzi o wybór karty pamięci. W każdym razie Alpha 99 II ma przewagę nad swoim siostrzanym modelem: ma dwa gniazda fDo kart pamięci (1 x SD lub pendrive, 1 x SD). Twórcy filmów wideo mogą spodziewać się wielu profesjonalnych funkcji: Alpha 99 II nagrywa również filmy w formacie XAVC-S lub z krzywą ekspozycji S-Log3. Dzięki temu użytkownicy mogą dużo edytować swoje filmy bez znacznej utraty jakości”. Tanio drukować świetne zdjęcia? Są tu bony. Niedługi bieg Jeśli chodzi o żywotność baterii, Sony daje prawie 400 zdjęć patrząc przez wizjer i prawie 500, patrząc na wyświetlacz. To około 100 (wizjer) do 150 (wyświetlacz) zdjęć więcej niż w przypadku Sony Alpha 7R II, ponieważ Sony może zapakować grubszy akumulator do obudowy Alpha 99 II. Ze względu na zasadę – matryca i wizjer lub wyświetlacz stale zużywają prąd – Alpha 99 II nie osiąga ogromnej wytrzymałości profesjonalnej lustrzanki, tutaj kilka tysięcy zdjęć na jednym ładowaniu akumulatora jak Nikon D5 nie jest rzadkością. kamery w szczegółach42 kameryDo topowych modeliZ WLAN i Bluetooth Podobnie jak wiele nowych modeli, Alpha 99 II ma nie tylko wbudowaną sieć WLAN, ale także Bluetooth. Ponadto aparat może pobierać dane lokalizacyjne ze smartfona za pośrednictwem aplikacji Play Memories (dostępnej na Androida i Apple) i zapisywać je w plikach graficznych. Cena i dostępność Sony Alpha 99 II ma trafić do sklepów w listopadzie 2016 r. Koszt mieszkania to około 3600 euro. Oznaczałoby to, że będzie on równie kosztowny, co jego siostrzany model z serii aparatów systemowych, Sony Alpha 7R II.Zestawy z Alpha 99 II i obiektywem nie są na razie planowane. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. fzwykle prowadzi do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.
Write a Comment