Nikon DL 24-500: Super zoom z 1-calowym czujnikiem
Jeden dla wszystkich: Nikon DL 24-500 jest dość bogaty, ale ma też wszystko, czego potrzebujesz do fotografowania i filmowania.Termin „kompaktowy aparat” nie do końca pasuje do Nikona DL 24-500. Dużo masz w rękach, bo połączenie dużej matrycy i dużego zakresu zoomu (24-500 milimetrów w przeliczeniu na format 35 mm) zbiera swoje żniwo. W zamian jednak może stać się jedynym dla wszystkich. COMPUTER BILD mógł wypróbować model przedprodukcyjny Zapożyczenia z serii Nikon 1 Na pierwszy rzut oka 1-calowy sensor (rozmiar czujnika 8,8 x 13,2 mm) modelu DL 24-500 to stary znajomy: rozdzielczość 20 megapikseli i dwa razy więcej autofokusa z pomiarem zmiany fazy i kontrastu. Do wyboru jest 105 (zmiana fazy) lub 171 pól pomiarowych (pomiar kontrastu). Aparat systemowy Nikon 1 J5 ma prawie te same dane. Jednak Nikon ponownie zrewidował matrycę i nowy procesor (Expeed 6A) powinien zapewniać lepsze zdjęcia z mniej uciążliwymi szumami obrazu. Szybkość jest wciąż najwyższa: możliwe jest do 20 zdjęć na sekundę z autofokusem. Ponadto podczas filmowania można robić zdjęcia w pełnej rozdzielczości, a jeśli chcesz, możesz użyć aparatu Nikon DL 24-500 do robienia zdjęć jedną ręką. Wszystkie potrzebne elementy sterujące można dosięgnąć prawą ręką Atak na Sony, Canona i Panasonica Dziedzina kamer mostkowych z 1-calowymi przetwornikami jest nadal jasna: Sony ma dwa modele, Canon i Panasonic po jednym. Nikon DL 24-500 to jeden z większych modeli pod względem wymiarów (12,3 x 9,0 x 13,9 centymetra) i wagi (830 gramów). Kiedy dotknąłeś go po raz pierwszy, DL 24-500 zrobił dobre wrażenie pod względem szybkości przetwarzania i reakcji. Jednak jakość i szybkość obrazu można było ocenić tylko z grubsza. Test musi wykazać, jak dobry jest aparat. Zdobądź osobiste prezenty fotograficzne już teraz PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Z wbudowanym wizjerem Monitor DL 24-500 jest dostępny w formacie 3:2 i rozdzielczości 720x480 pikseli (według producenta liczą 1,04 miliona pikseli, ponieważ liczone są tutaj subpiksele dla czerwonego, zielonego i niebieskiego), ale opiera się na technologii OLED. Obiecuje to szczególnie wysokiej jakości odwzorowanie kolorów, ale nie jest tak szczegółowe, jak w przypadku dwóch nowych profesjonalnych modeli lustrzanek cyfrowych Nikon D5 i Nikon D500. W przeciwieństwie do dwóch bardziej kompaktowych modeli Nikon DL 18-50 i Nikon DL 24-85, w obudowie DL 24-500 jest wystarczająco dużo miejsca na wizjer. Wizjer również współpracuje z technologią OLED, ale ma wyższą rozdzielczość: 1024x768 pikseli (2,36 mln subpikseli). Dzięki temu gorąca stopka pozostaje wolna na akcesoria. Wiele akcesoriów do modeli lustrzanek cyfrowych firmy Nikon pasuje również do aparatu Nikon DL 24-500, na przykład mikrofon wideo ME-1,4K i dopracowana optyka.Wszystkie modele DL mogą być w formacie 4K DL 24-500 nie jest wyjątkiem. Możliwe są filmy o maksymalnej rozdzielczości 3840x2160 pikseli i 30 klatkach na sekundę. Szczególnie dopracowana konstrukcja obiektywu powinna zapewnić najwyższą jakość filmów i zdjęć. Zoom ma łącznie 15 obiektywów, z których siedem wykonano ze specjalnego szkła. Odczyty producenta wyglądały obiecująco. Test ma pokazać, jak dobry jest w rzeczywistości zoom DL 24-500. Przydatne: specjalna powłoka z fluorem ma chronić przednią soczewkę przed zabrudzeniem. Dopracowany stabilizator obrazu z podwójną technologią (optyczną i elektroniczną) ma zapobiegać nieostrym obrazom.Najnowsze innowacje w aparacie59 aparatyZobacz nowe aparatyDodatkowe koła i przyciski Podobnie jak siostrzane modele Nikon DL 18-50 i Nikon DL 24-85, DL 24-500 posiada programowalny pierścień. Można to wykorzystać na przykład do regulacji ostrości. Z drugiej strony trzeba się obejść bez dodatkowego pierścienia do zmiany ogniskowej, na spustu migawki znajduje się obrotowa dźwignia.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018 Teraz zobacz najpiękniejsze zdjęcia!Akcesoria takie jak te duże Do DL 24-500 pasuje wiele akcesoriów, które pierwotnie były przeznaczone do modeli lustrzanek cyfrowych firmy Nikon, takich jak mikrofon ME-1 czy Blitz SB-5000, który był prezentowany razem z Nikonem D5 i Nikonem D500. Można również zastosować filtry, jest też osłona przeciwsłoneczna do zoomu - niestety tylko jako akcesorium.Obiektyw zmiennoogniskowy Nikon DL 24-500 wysuwa się bardzo daleko z obudowy podczas powiększania.Cena i dostępność Do Nikon DL Nadchodzi 24-500 w sklepach, to jeszcze trochę potrwa: powinno być gotowe w czerwcu. Aparat ma kosztować 1049 euro. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w parach linii podczas testówren za wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje dużo szczegółówładne zdjęcie. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.
Write a Comment