Kolejne dobowe szkolenie taktyczne uczniów kadetów klasy wojskowej I TL z Zespołu Szkół w Szubinie

Strzelanie

Proponujemy naukę strzelania od podstaw, oraz doskonalenie umiejętności strzeleckich, strzelanie dynamiczne, zza zasłon, usuwanie awarii, sytuacje ekstremalne.

W skrócie

Oferujemy dwa pakiety treningowe: Trening Strzelecki i Personalny Trening Strzelecki

i W razie potrzeby dostosujemy trening do Twoich indywidualnych wymagań.

Możliwy transport z Warszawy za dodatkową opłatą.

Zniżka dla grup zorganizowanych (od 6 osób).

Zniżka dla weteranów i służb mundurowych.

Posiadasz własną broń – przywież ją ze soba – 15%.

Lokalizacja

Posiadamy kameralną strzelnicę niedaleko Warszawy (ok 60 km). Zapewniamy transport za dodatkową opłatą 100zł/osobę, a przy zorganizowanej grupie, od 6 osób, transport gratis).

Posiadamy również mobilną strzelnicę wiatrówkową i ASG, dzięki czemu szkolenie możemy zorganizować w dowolnym miejscu w Polsce, w pomieszczeniu lub na zewnątrz.

Wskazówki dotyczące wykonywania lepszych zdjęć sportowych w pomieszczeniach

Szybki ruch po boisku lub lodowisku, wiwatujące tłumy, dreszczyk zwycięstwa (lub agonia porażki). To niezliczone elementy czekające na uchwycenie przez aparat podczas fotografowania wydarzenia sportowego.

Niezależnie od tego, czy robisz zdjęcia na arenie domowej ulubionej profesjonalnej drużyny, czy też robisz zdjęcia na siłowni podczas meczu licealnego, strzelanie w pomieszczeniach wymaga pewnych przygotowań. Musisz uważać na otoczenie, aby zapewnić ostre, atrakcyjne zdjęcia, które sprawią, że widzowie poczują się, jakby byli częścią akcji.

Wybierz odpowiednią soczewkę

Zwykle w przypadku sportów halowych preferowane są soczewki o otworze przysłony f / 2,8, które wpuszczają maksymalną ilość światła. Wszechstronnym obiektywem na początek byłby 70-200 mm f / 2.8. Od tego zależy, czy strzelasz do hokeja, koszykówki czy innego sportu halowego.

Na przykład w koszykówce obiektyw 24-70 mm jest idealny, aby uchwycić całe ciało sportowca, gdy podskakuje do kosza. W przypadku innych sportów halowych dobrze sprawdzi się obiektyw 300 mm f / 2,8, dzięki czemu można przybliżyć krążek lub piłkę.

Ponieważ większość profesjonalnych aren używa teraz świateł LED o większej intensywności, obiektyw o zakresie ogniskowych 100-400 mm lub 150-600 mm, nawet z maksymalną przysłoną f / 6,3, jest również realną opcją.

Przygotuj się na wielką grę

Aby uzyskać ukształtowanie terenu, musisz odrobić lekcje na arenie lub w miejscu, w którym będziesz kręcić. Jeśli możesz, dowiedz się, jakie oświetlenie ma to miejsce i jakie jest jego natężenie, odwiedzając to miejsce samodzielnie lub pytając innych fotografów, którzy tam robili. Pomoże Ci to lepiej przygotować, jaki asortyment soczewek będziesz potrzebować.

Spakuj torbę ze sprzętem wcześnie, najlepiej dzień wcześniej, jeśli to możliwe, a następnie rozpakuj ją i spójrz na nią ponownie w dniu wydarzenia, aby upewnić się, że niczego nie brakuje. Nie ma nic gorszego niż udanie się na wydarzenie i uświadomienie sobie, że zostawiłeś soczewkę (aby trochę zaoszczędzić na wadze), którą lepiej byłoby mieć przy sobie.

Sprawdź też wcześniej, jakie będą warunki. Chociaż nie będziesz musiał martwić się o pewne elementy, tak jak na zewnątrz (np. W środku nie będzie padać), nadal musisz być czujny.

Przykład: na tegorocznych Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pyeongchang utrzymywano główną arenę w 53 stopniach (11,7 c), aby lód pozostał w idealnym stanie. To o wiele zimniejsze niż to, do czego fotografowie są przyzwyczajeni na większości aren National Hockey League. Ważne jest, aby znać tę logistykę z wyprzedzeniem, aby móc poczynić niezbędne przygotowania, aby utrzymać ciepło w ciele, a także utrzymać sprzęt w doskonałym stanie, chroniąc go w stosownych przypadkach.

Znajdź najlepszy punkt widokowy

Fotografowanie sportów halowych polega na skupieniu się na oczach sportowca, więc przebywanie na poziomie podłogi jest zwykle idealne. Jeśli to hokej, będziesz chciał być na poziomie lodu w tak zwanej „pozycji głębokiego rogu”, która znajduje się na południe od miejsca, w którym linia bramkarza przecina deski. Z tego punktu będziesz mieć możliwość wystrzelenia całego lodu.

W przypadku koszykówki najlepiej jest znajdować się na podłodze w połowie odległości między boiskiem a koszem. Daje ci to możliwość nie tylko zobaczenia całej powierzchni gry, ale także uchwycenia graczy skaczących w kierunku obręczy lub zbliżających się do bramki.

Skompensuj różne konfiguracje oświetlenia

Jak wspomniano wcześniej, większość nowoczesnych hal halowych została obecnie przełączona na oświetlenie LED. Dlatego użycie zwykłego automatycznego balansu bieli (AWB) jest zwykle wystarczające, aby zbliżyć się do właściwego koloru. Jeśli korzystasz z ustawienia temperatury w kelwinach, może on wynosić od 4100 do 5400 K, w zależności od tego, jak skonfigurowano diody LED.

Na niektórych arenach hokejowych, jeśli AWB go nie tnie, użyj niestandardowego balansu bieli i odczytaj neutralną powierzchnię areny. Na innych arenach najlepiej jest ustawić niestandardowy balans bieli, strzelając w kierunku samych świateł areny. Na przykład w hokeju lód działa dobrze, ponieważ masz tak dużą białą powierzchnię, której możesz użyć jako neutralnego odcienia.

W mniejszych obiektach, takich jak sale gimnastyczne w liceach czy college'ach, problem nie polega tylko na tym, że miejsca te są słabo oświetlone. Są również oświetlane różnymi rodzajami świateł, niezależnie od tego, czy są to świetlówki w różnych kolorach, lampy sodowe czy lampy węglowe w starszym stylu. Jeśli tak jest, może się okazać, że gdy zawodnik drybluje po boisku, sekwencja klatek, które otrzymasz od tego zawodnika, będzie miała nieco inny kolor.

W aparatach Canon można użyć opcji zapobiegającej migotaniu, aby zmniejszyć pulsowanie niektórych świateł. Pomaga to zrównoważyć kolor światła, ale w sytuacjach, w których jest on bardzo zróżnicowany, można fotografować z automatycznym balansem bieli, a następnie modyfikować obraz po przeniesieniu go do programu Photoshop.

Jeszcze jedna rzecz, o której należy pamiętać, to strzelanie przez szkło. Będziesz musiał martwić się nie tylko o odbicia, ale także odcień koloru, który oddają niektóre tafle szkła używane na arenach. Zwróć na to uwagę, aby móc odpowiednio dostosować.

Dopracuj ustawienia aparatu

Ekspozycja będzie zależeć od warunków oświetleniowych w każdym miejscu, ale jednym z kluczy do tego typu fotografii jest to, że musisz zatrzymać akcję. Fotografowanie z prędkością 1/1000 sekundy lub 1/1250 sekundy spowoduje zatrzymanie większości akcji, które można znaleźć na krytych obiektach sportowych.

Jeśli chodzi o czułość ISO, nie byłoby niczym niezwykłym kręcenie z prędkością 4000 lub 5000. Wewnątrz profesjonalnej areny może to dać przysłonę f / 5,6 lub f / 6,3; na najgorzej oświetlonych arenach możesz spaść do f / 2.8 lub f / 3.5.

Doskonal swoje umiejętności koncentracji

W przypadku sportów halowych będziesz chciał używać autofokusa przez 99% czasu, chociaż z pewnością możesz to zmienić w sytuacjach, gdy zajdzie taka potrzeba. Możesz fotografować w trybie ciągłego autofokusa, zwanego AI Servo lub Continuous / AF-C, w zależności od używanego aparatu. Umożliwia to fotografowanie poruszających się obiektów, podczas gdy aparat ustawia ostrość przy wciśniętym do połowy przycisku migawki.

Możesz też chcieć trzymać przycisk migawki oddzielnie od ustawiania ostrości i przypisać inny przycisk z tyłu aparatu do ustawiania ostrości, technikę zwaną ogniskowaniem za pomocą przycisku wstecznego. Wszystko sprowadza się do osobistych preferencji, które odkryjesz, im więcej będziesz strzelać.

Tak czy inaczej, krytyczne przy strzelaniu do sportów halowych jest wybranie jednego punktu ostrości. Jest to nieskończenie szybsze niż użycie zmiennych punktów, które producenci wbudowali w aparaty, w których aparat decyduje, które z 61 różnych miejsc ustawić. Zapoznaj się z tym sportem - i poszczególnymi graczami - dzięki czemu będziesz wiedzieć, kiedy nacisnąć przycisk migawki.

Doświadczenie pomaga, ale też wiedza o sporcie, który fotografujesz. Obejmuje to poznanie nie tylko tajników gry, ale także poszczególnych graczy i ich szczególnych skłonności, takich jak, do której strony mają tendencję do poruszania się lub kiedy mają tendencję do strzelania.

Przećwicz to, wybierając pojedynczego gracza, który wzlatuje po lodzie lub wbiega po boisku i koncentrując się na tym, zamiast po prostu podążać za krążkiem lub piłką. W końcu rozwijasz prawie szósty zmysł.

Strzelaj wysoko, nisko i wokół 360 stopni

Jeśli chcesz, aby Twoje zdjęcia się wyróżniały, nie poprzestawaj na jednej pozycji. Można to osiągnąć za pomocą bardziej zaawansowanych technik, takich jak użycie zdalnych kamer. Możesz też po prostu wstać i poruszać się po obiekcie, aby móc umieszczać różne tła na swoich obrazach.

Chcesz wypełnić ramkę, ale nie zawsze jest to zalecane przy użyciu programu Photoshop. Lepiej jest wypełnić kadr w aparacie.

Miej oko na horyzont

Nazywają to tak z jakiegoś powodu - to jest poziome. Dokładnie sprawdź swoje tło, na przykład deski na lodowisku, aby upewnić się, że wszystko jest proste, a nie krzywe.

Obserwuj swoje kadrowanie

Nie odcinaj zawodnika w stawach, np. W kostkach lub kolanach sportowca. Najlepiej trzymać się pasa lub pełnej długości.

Skoncentruj się na wyrazie twarzy i emocjach

Najlepsze zdjęcia sportowe pokazują w jednym kadrze zarówno radość, jak i przygnębienie. Zawsze szukaj obrazu, na którym możesz zobaczyć, jak obie drużyny biorą udział i pokazują pełen zakres emocji w grze. To nie znaczy, że ujęcia akcji nie są ważne; po prostu dodaje o wiele więcej, aby pokazać graczom zaangażowanym w to, co robią.

Tego typu zdjęcia nazywane są „zaokrągleniem ujęcia”. Nie chcesz wychodzić z imprezy sportowej w hali z zaledwie 20 obrazami akcji - dobrze dopracowana narracja fotograficzna będzie zawierała ujęcie akcji, uroczystość, przygnębienie, pojedyncze ujęcia gwiazd, które grają lub początkujących graczy, a potem dodatkowe obrazy. Mogą to być na przykład zdjęcia sędziów, świętujących kibiców lub zdjęcia obu bramkarzy, jeśli strzelasz do hokeja (na wypadek, gdyby jeden z bramkarzy był najważniejszą historią meczu).

Jeśli myślisz o sprzedaży swoich zdjęć, powinieneś również pomyśleć bardziej ogólnie, jeśli chodzi o zdjęcia sportowe w pomieszczeniach. Innymi słowy, będziesz chciał sfotografować szczegóły, które opowiadają historię sportu, bez wskazywania konkretnego gracza lub drużyny. Może to obejmować na przykład zbliżenie krążka lub piłki, dłoń na piłce lub kij na krążku. Również zbliżenia łyżew ubijających lód i rozpylonych lodem mogą opowiedzieć ciekawą historię.

Przyjedź wcześnie i zostań późno

Nie ma nic gorszego niż pośpiech na wydarzenie i brak czasu na zastanowienie się, co zamierzasz nakręcić. Niektóre z Twoich najlepszych obrazów będą pochodzić od tych, którzy przybyli wcześnie, i będą pojawiać się po ostatnim brzęczyku, niezależnie od tego, czy będą to gracze wchodzący na arenę i przygotowujący się do gry, czy też obrazy graczy opuszczających wydarzenie.

Jeśli poświęcisz trochę więcej czasu, możesz zrobić zdjęcia, których inni fotografowie przegapią.

Zastrzeżenie: Tamron jest płatnym partnerem dPS.

Kolejne dobowe szkolenie taktyczne uczniów kadetów klasy wojskowej I TL z Zespołu Szkół w Szubinie

W dniach 29-30.11.2019r., tym razem uczniowie „mundurowi” z klasy wojskowej I Ta z Zespołu Szkół im. prof. E. Chroboczka w Szubinie, uczestniczyli na bazie szkoły (Internatu), Parku miejskiego „Wesółka” oraz strzelnicy Bractwa Strzeleckiego w Szubinie w swoim pierwszym, dobowym szkoleniu taktycznym z podziałem w piątek działanie na miejscu a w sobotę zajęcia „wyjściowe” na Strzelnicy Bractwa na „Wesółce”. Bazę noclegową i zarazem żywieniową, jak w poprzednich tego typu szkoleniach stanowił Internat i stołówka ZS. Było to przedsięwzięcie, wzorowane na planie szkolenia z drobnymi poprawkami sprzed 2 tygodni. Uczniowie mundurowi klasy I w roli szkolonych a uczniowie z klas wojskowych II, III i IVTL wystąpili w roli Instruktorów i wspierających szkolenie. Byli to nast. kadeci z IVTL: Paweł Meller, Arsen Pałamarczuk, Mateusz Mazurek i Marcin Klockowski. Z klasy IIITL: Daniel Kwiatkowski, Patrycja Makarońska, Zuzanna Manikowska, Tomasz Jahnke, Karol Szczepaniak, Dominik Kujawa, Gracjan Gałązka i Kamila Sawicka. Z klasy IITL Bartosz Kowalski. To szkolenie również rozpoczęto w piątek po 3 godzinach zajęć programowych apelem w obecności Dyrektor ZS Pani Alicji Jaśkowiak omówieniem planu szkolenia, warunków oraz zasad BHP szczególnie podczas zajęć na strzelnicy i korzystania z pomieszczeń Internatu, sprawdzeniem wyposażenia uczniów kadetów pod kątem bytowania w warunkach zbliżonych do szkolenia poligonowego. Zakończenie zajęć wraz z ich podsumowaniem i omówieniem (podaniem wyników) i wręczeniem Certyfikatów odbyło się w sobotę po obiedzie na miejscu w budynku Internatu. Dobowy plan szkolenia z alarmami nocnymi włącznie opracowany został przez tych samych uczniów szkoły super kadeta Pawła Mellera (jednocześnie żołnierza 8 Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej im. gen. bryg. Elżbiet Zawackiej) i st. kpr. kadeta Daniela Kwiatkowskiego. Koordynatorem planu, jak również sprawującym nadzór nad całością był nauczyciel przedmiotu edukacja wojskowa i wychowawca klasy IITL mjr rez. Jarosław Odrobiński. Autorzy planu wzorowali zasady szkoleniowe stosowane w Jednostce Wojskowej z podziałem na grupy szkoleniowe po kątem realizowanej podstawy programowej z edukacji wojskowej. Obejmował on m.in. nast. bloki tematyczne, z nast. zagadnień: taktyka, bronioznastwo, podstawy łączności przewodowej, zajęcia fizyczne – test pod nadzorem nauczyciela w-f P. Doroty Tumiłowicz Lesiuk, musztra indywidualna i zespołowa, pierwszej pomocy na polu walki, rzut granatem szkoleniowym, terenoznawstwo realizowane przez mjr. w st. spocz. Witolda Błasiaka oraz szkolenie strzeleckie – teoria (podział broni, podstawowe informacje o budowie broni, pocisku, zasadach celowania i strzelania, torze pocisku, postawach strzeleckich). Po części teoretycznej realizowano część praktyczną tj. strzelanie z broni sportowej pneumatycznej karabin i pistolet na strzelnicy szkolnej Szkolnego Klubu Sportowego „KALIBER” oraz karabin i pistolet boczny zapłon z kbks na strzelnicy Bractwa Strzeleckiego. Ten niezwykle ważny punkt szkoleniowy realizowali P. Leszek Jaśkowiak – Kierownik szubińskiego Oddziału Kwidzyńskiego Stowarzyszenia Sportowo Kolekcjonerskiego GWARD, wspierał go członek szubińskiego Oddziału Piotr Jamróg.

Szkolenie to było już kolejnym przedsięwzięciem, które wynika z podpisanych porozumień

o współpracy pomiędzy szkołą a KSSK GWARD w Kwidzynie Oddział w Szubinie oraz Bractwem Strzeleckim w Szubinie. Bez zaangażowania i wsparcia Instruktorów oraz udostępnienia strzelnicy Bractwa zajęcia te były by nie możliwe do zrealizowania. Celem zajęć było poszerzenie programu podstawy programowej realizowanego przedmiotu, tym samym wzbogacenie przez uczniów-kadetów wiedzy z zakresu edukacji wojskowej, oraz nabycie dodatkowych umiejętności praktycznych, takich jak: strzelanie, musztra – dowodzenie drużyną i współdziałanie w drużynie (zespole) w terenie, terenoznawstwo, radzenie sobie poza domem. Tym samym była możliwość wykorzystania i pogłębienia zdobytej podczas zajęć w szkole wiedzy teoretycznej i umiejętności. Jak również przekazanie wiedzy i umiejętności uczniom klasy wojskowej I Ta przez uczniów klas wojskowych II, III i IVTL nabytej podczas 3- letniego programu nauczania z przedmiotu edukacja wojskowa. Ponadto integracja kadetów klas wojskowych i przygotowanie ich do reprezentowania ZS w różnego rodzaju zawodach sportowo-obronnych, turniejach, konkursach z OC oraz przeglądach na szczeblu Powiatowym i Wojewódzkim. Dobowy wspólny pobyt razem całej klasy miał na celu wyzwolenie u młodzieży twórczej i kreatywnej postawy, chociażby takiej jak odpowiedzialności za powierzone mienie, umiejętności działania w grupie rówieśniczej oraz z kolegami ze starszych klas i przede wszystkim respektowania norm grupowych oraz przestrzegania poleceń, pełnienie służby dyżurnej (warty, pododdziału alarmowego) w warunkach nocnych (w budynku i na zewnątrz budynku), odporność na zmęczenie (stąd celowe alarmy nocne), stres itp.

W imieniu Dyrektor ZS w Szubinie i wszystkich uczestników szkolenia, składamy serdeczne podziękowania na ręce: Burmistrza Szubina Mariusza Piotrkowskiego, Prezesa Bractwa Strzeleckiego w Szubinie P. Andrzeja Kokocińskiego, Kierownika szubińskiego Oddziału KSSK GWARD P. Leszka Jaśkowiaka wraz z członkami Michałem Jaśkowiakiem oraz Piotrem Jamróg, mjr. w st. spocz. Witolda Błasiaka, Strzelca Michała Szczęśniaka, Rodzicom za wsparcie finansowe, P. Doroty Tumiłowicz Lesiuk, P. Izy Trocha i w/w uczniom Instruktorom z klas II, IIITL na czele z st. kpr. kadetem Danielem Kwiatkowskim i z IVTL na czele z super kadetem Pawłem Mellerem, Personelowi Internatu za udostępnienie pomieszczeń. Również Paniom ze stołówki m.in. Magdalenie Zakrzewskiej i Hannie Cyganek za pyszne oraz dostatnie posiłki. Wszystkim pozostałym Osobom odpowiedzialnym za zabezpieczenie tego szkolenia oraz Ludziom dobrej woli i Przyjaciołom szkoły za pomoc i udzielone wsparcie, dziękujemy.

Zespół ds. Promocji Zespołu Szkół w Szubinie

Write a Comment