Canon EF 70-200mm 2.8L USM

Jaka kamera do monitoringu? #1 - obiektywy i ich rodzaje

OBIEKTYWY DO KAMER OD MONITORINGU

Obiektywy to ważny element układu optycznego każdej kamery, którego zadaniem jest przechwyt i projekcja obrazu na światłoczułej powierzchni przetwornika. W dużej części to właśnie od obiektywów zależy jakość obrazu, ostrość oraz ewentualne zbliżenie. Większość współczesnych kamer posiada zintegrowany obiektyw, dlatego istotny jest dobór właściwego obiektywu już na samym etapie doboru kamer. Najbardziej istotne we współczesnym monitoringu parametry obiektywów to:

1. Kąt widzenia obiektywu: fisheye (rybie oko) z poziomym kątem widzenia powyżej 120° , charakteryzujący się efektem kulistego obrazu, z szerokim polem widzenia lecz wyraźnie słabszą szczegółowością uzyskanego obrazu, najczęściej stosowany w kamerach montowanych centralnie nad polem obserwacji, np. kwadratowe pomieszczenia,

(rybie oko) z poziomym kątem widzenia , charakteryzujący się efektem kulistego obrazu, z szerokim polem widzenia lecz wyraźnie słabszą szczegółowością uzyskanego obrazu, szerokokątny z poziomym katem widzenia 90~120°, charakteryzujący się efektem lekkiego zaokrąglenia obrazu na jego krańcach, z optymalnie szerokim polem widzenia oraz dobrą szczegółowością uzyskanego obrazu, najczęściej stosowany w kamerach montowanych w narożnikach budynków,

z poziomym katem widzenia charakteryzujący się efektem lekkiego zaokrąglenia obrazu na jego krańcach, z optymalnie szerokim polem widzenia oraz dobrą szczegółowością uzyskanego obrazu, standardowy z poziomym kątem widzenia 70~90°, charakteryzujący węższym polem widzenia przy zachowaniu realnych proporcji oraz lepszej szczegółowości uzyskanego obrazu, najczęściej stosowany w kamerach montowanych w przejściach, klatkach schodowych lub wejściach do budynku,

z poziomym kątem widzenia charakteryzujący węższym polem widzenia przy zachowaniu realnych proporcji oraz lepszej szczegółowości uzyskanego obrazu, wąskokątny - z poziomym kątem widzenia poniżej 70°, charakteryzują się wysoką szczegółowością na konkretnym punkcie obserwacji, bez potrzeby objęcia szerszego pola widzenia, najczęściej stosowany w kamerach montowanych w oddali punktu obserwacji, np. brama wjazdowa, furtka, wejście do budynku, 2. Rodzaj i rozmiar ogniskowej obiektywu: tzw. stała lub obiektyw stałoogniskowy - to obiektyw o stałej wartości i stałym polu widzenia, bez możliwości regulacji tego parametru, przykładowe wartości obiektywów to 2.8mm, 3.6mm, 4.0mm,

lub - to obiektyw o stałej wartości i stałym polu widzenia, bez możliwości regulacji tego parametru, przykładowe wartości obiektywów to tzw. regulowana ręcznie lub obiektyw zmiennoogniskowy - to obiektyw o manualnej regulacji wartości pola widzenia oraz zbliżenia poprzez śrubkę pod obudową kamery lub dźwignię, przykładowe wartości obiektywów to 2.7~13.5mm, 2.8~12mm, 8~32mm,

lub to obiektyw o manualnej regulacji wartości pola widzenia oraz zbliżenia poprzez śrubkę pod obudową kamery lub dźwignię, przykładowe wartości obiektywów to tzw. regulowana automatycznie lub obiektyw motozoom - to obiektyw o automatycznej regulacji wartości pola widzenia oraz zbliżenia poprzez silniczek i elektronikę wbudowaną w kamerę, tego typu kamery zwykle wyposażone są również automatyczne wyostrzenie obrazu (autofocus), wartości obiektywów identyczne jak w przypadku obiektywów ręczne regulowanych czyli 2.7~13.5mm, 2.8~12mm, 8~32mm,

ROZPOZNAWALNOŚĆ SPRAWCY Wielkość obiektywu [mm] 2.8mm 3.6mm 4.0mm 6.0mm 8.0mm 12.0mm 16.0mm Kąt widzenia [°] ok. 90° ok. 75° ok. 70° ok. 50° ok. 40° ok. 30 ok. 20° Odległość od obiektu [m] 0~2m 0~4m 3~6m 5~10m 10~20m 20~40m 30~50m

3. Światłoczułość oraz wielkość przesłony obiektywu: parametr "lux" lub "lx" określa światłoczułość tj. zapotrzebowanie kamery na światło, im niższa wartość tego parametru ( np. 0.0003 czyli bliższa zeru) tym kamera lepiej radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych (np. w nocy), a gorzej w warunkach o mocnym oświetleniu. Aby uniknąć prześwietlenia przy znaczącym natężeniu światła sugerujemy użyć kamer o wyższym parametrze światłoczułości np. 0.1 lux,

lub określa tj. zapotrzebowanie kamery na światło, im niższa wartość tego parametru np. czyli tym kamera lepiej radzi (np. w nocy), a gorzej w warunkach o mocnym oświetleniu. Aby uniknąć prześwietlenia przy znaczącym natężeniu światła sugerujemy użyć kamer o wyższym parametrze światłoczułości parametr przesłony decyduje ile światła ma wpaść na matrycę naszej kamery, im wyższy parametr tym mniej światła wpada do wnętrza kamery, przykładowo kamery z przesłoną F1.0 (stosowane w kamerach Full Color, ColorVu lub Night Color), najlepiej radzą sobie słabych warunkach oświetleniowych dając użytkownikowi obraz kolorowy przez 24h na dobę, kamery o większej przesłonie np. F2.0, stosowane będą w miejscach lepiej doświetlonych lub wymagać będą dodatkowego doświetlenia np. poprzez reflektor podczerwieni IR, 0.01 lux @ F2.0 0.003lux @ F1.4 0.0005lux @ F1.0

Obiektyw CANON EF, 35 mm, f/2.0 IS USM

Informacje dodatkowe:

Opis Canon EF 35mm f/2 IS USM Szybki obiektyw o stałej ogniskowej 35 mm dla fotografów wykonujących zdjęcia bez statywu przy słabym oświetleniu Znakomity obiektyw o stałej ogniskowej 35 mm i maksymalnym otworze względnym f/2 — doskonały do fotografowania przy słabym oświetleniu. Szybki i precyzyjny ultradźwiękowy mechanizm automatycznej regulacji ostrości. Elementy asferyczne obiektywu podnoszą jakość obrazu. Korzyści: Czterostopniowa stabilizacja obrazu Jasny maksymalny otwór względny f/2 Szybki i precyzyjny ultradźwiękowy mechanizm automatycznej regulacji ostrości Kompaktowa obudowa i niewielki ciężar 8-listkowa przysłona zapewnia miękki efekt bokeh Elementy obiektywu z odlewanego szkła zapewniają stałą ostrość Minimalna odległość ogniskowania: 0,24 m Naturalnie szeroki kąt widzenia Zapewniający naturalną perspektywę i szerszy kąt widzenia standardowy obiektyw EF 35 mm f/2 IS USM to dobra alternatywa dla tradycyjnego układu optycznego 50 mm dla użytkowników lustrzanek o pełnej klatce. W aparatach EOS z matrycą światłoczułą APS-C zapewnia on kąt widzenia zbliżony do kąta udostępnianego przez obiektyw 56 mm. Stabilizacja obrazu pozwala fotografować przy słabym oświetleniu Możesz fotografować bez statywu przy słabym oświetleniu z czasami otwarcia migawki nawet o cztery stopnie dłuższymi niż zalecane zazwyczaj. Technologia stabilizacji obrazu (IS) automatycznie wykrywa ruch aparatu w celu śledzenia ruchomych obiektów i wyłącza stabilizację w odpowiednim kierunku. Duży maksymalny otwór względny f/2 Duży otwór względny (nawet f/2) pozwala fotografować z małą głębią ostrości. Korzystaj z jasnego obrazu w wizjerze i względnie krótkich czasów otwarcia migawki nawet przy słabym oświetleniu. Zaawansowana automatyczna regulacja ostrości Korzystaj z szybkiej, niemal bezgłośnej automatycznej regulacji ostrości dzięki pierścieniowemu silnikowi ultradźwiękowemu AF. Pełna ręczna regulacja ostrości pozwala zachować kontrolę. Zaawansowana konstrukcja optyczna Soczewka asferyczna zapewnia maksymalną jakość obrazu, a 8-listkowa membrana przysłony zapewnia płynny efekt bokeh poza punktem ostrości. Obiektyw EF 35 mm f/2 IS USM reguluje ostrość do 0,24 m, umożliwiając zbliżenie się do obiektów. Zwarta konstrukcja Obiektyw EF 35 mm f/2 IS USM jest na tyle mały, że zawsze zmieści się w torbie. Doskonale sprawdza się w pracy reporterskiej i podczas zdjęć ulicznych.

Canon EF 70-200mm 2.8L USM

Zbliżenie na poziomie obiektywu ze stałą ogniskową

Wytrzymała konstrukcja serii L

Jeden z najlepszych teleobiektywów zmiennoogniskowych w rodzinie EF, którego parametry optyczne są porównywalne z obiektywem o stałej ogniskowej. Cztery soczewki ze szkła UD korygują aberrację chromatyczną, a wiele grup zoomu umożliwia wewnętrzną regulację ostrości, czego efektem jest wysoka jakość obrazu w całym zakresie zoomu. Zgodny z konwerterem Extender 1,4x i 2x.

Flagowa seria obiektywów L firmy Canon obejmuje najdoskonalsze obiektywy EF przeznaczone do zadań profesjonalnych. Obiektywy serii L łączą doskonałe parametry z wyjątkową łatwością użytkowania oraz dużą odpornością na kurz i wilgoć.

Write a Comment