Fotografia kompozytowa: jak robić zdjęcia i obrazy w Photoshopie dla globalnych klientów
Przez Clinton Lofthouse 3 dni temu
Artysta kompozytowy Clinton Lofthouse wyjaśnia, jak konceptualizuje i tworzy fascynujące obrazy ze swojego domu
Mieszkam w Yorkshire, w Wielkiej Brytanii, jestem fotografem rozrywkowym i reklamowym, specjalizującym się w fotografii kompozytowej i kreatywnych grafikach. Pracowałem z międzynarodowymi klientami i agencjami, w tym Nike, Crypt TV i Athlon Outdoors.
Moja miłość do sztuki i opowiadania historii była powodem, dla którego kupiłem aparat i od tego momentu sprawy nabrały tempa. Wierzę, że sztuka może zmienić życie, dlatego prowadzę warsztaty Photoshopa na całym świecie, aby dać ludziom umiejętności zmiany ich.
• Przeczytaj więcej: 100 porad dotyczących Photoshopa
Clinton Lofthouse o komponowaniu w Photoshopie
„Niektóre obrazy, których używam do prezentacji firmom. To jeden z nich” – mówi Clinton. (Źródło zdjęcia: Clinton Lofthouse)
01. Ręka w rękę
Komponowanie było czymś, czego zacząłem się uczyć na samym początku mojej podróży. Nigdy nie chciałem po prostu zrobić zdjęcia: chciałem opowiadać historie i tworzyć sztukę. Kupiłem Photoshopa w tym samym czasie, co aparat, więc nauczyłem się obu jednocześnie. To pozwoliło mi podjąć tworzenie kompozytów i tworzyć obrazy, które chciałem.
02. Kreatywne myślenie
Jedną z głównych zalet fotografii kompozytowej jest to, że wszystko jest możliwe. Jeśli potrafisz to sobie wyobrazić, możesz to stworzyć. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Korzystanie ze zdjęć stockowych zwiększa swobodę tworzenia. Możesz nie być w stanie dotrzeć do Nowego Jorku, aby sfotografować wieżowiec, ale możesz łatwo znaleźć podstawowy obraz sceny, której potrzebujesz.
Clinton Lofthouse o komponowaniu w Photoshopie
(Źródło zdjęcia: Clinton Lofthouse)
03. Skąd czerpać?
Używam mieszanki darmowego i płatnego akcji. Moim zdaniem najlepsze darmowe strony to Pixabay, Unsplash i Pexels. W przypadku płatnych akcji, które odwiedzam, to Adobe Stock lub Shutterstock. Używam również Neostock, który ma zdjęcia modelek w różnych strojach. To, czego szukam w dobrym obrazie stockowym, to to, czy może podnieść lub wzbogacić moją historię. Dbam też o to, aby obraz był duży i miał wysoką rozdzielczość.
Clinton Lofthouse o komponowaniu w Photoshopie
(Źródło zdjęcia: Clinton Lofthouse)
04. Jakość światła
Jakość światła jest zawsze ważna. Bycie fotografem oznacza, że rozumiem, jak działa światło, bardziej niż grafik czy artysta-kompozytor, który nie robi zdjęć. Światło to jeden z najlepszych sposobów na połączenie obrazu i uczynienie go realistycznym, po prostu dopasowując kierunek i nakładając efekt świetlny na model.
05. Bądź zajęty
Myślę, że ilość elementów zależy od fabuły. Użyj tylu, ile potrzebujesz, aby przekazać swoją wiadomość lub wizję. Nie przejmuj się liczbą elementów: martw się bardziej o to, jak będą ze sobą współpracować.
Więcej prac Clintona można zobaczyć na stronie www.clintonlofthousephotography.com.
Najlepsze dzisiejsze oferty Adobe Creative Cloud
Cegła suszona na słońcu
Kreatywna fotografia w chmurze
9,99 USD/mies.
ZOBACZ OFERTĘ
w Adobe
Cegła suszona na słońcu
Pojedyncza aplikacja Creative Cloud
20,99 USD/miesiąc
ZOBACZ OFERTĘ
w Adobe
Cegła suszona na słońcu
Wszystkie aplikacje Creative Cloud
52,99 USD/miesiąc
ZOBACZ OFERTĘ
w Adobe
Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany w magazynie Digital Camera.
Zapisz się teraz
Każdy numer magazynu Digital Camera jest pełen wskazówek, technik, profesjonalnych porad, recenzji, wiadomości i inspiracji. Aby mieć pewność, że otrzymasz kopię co miesiąc, zasubskrybuj w naszym sklepie internetowym już od 12,50 GBP!
W naszym bezpiecznym sklepie MyFavouriteMagazines można kupić ograniczone wydania magazynu Digital Camera w wersji drukowanej.
Alternatywnie możesz wybrać z naszej gamy opcji cyfrowych, w tym:
• Aplikacja Apple (na iPada lub iPhone'a)
• Aplikacja Zinio (wieloplatformowa aplikacja na komputer stacjonarny lub smartfon)
• Google Play (dla urządzeń z Androidem)
• Readly (usługa subskrypcji czasopism cyfrowych)
Write a Comment